On-line reportáže - Turecko 2014

úterý 5. 8. 2014

Přílet
"Milí rodiče, přílet dětí ze skupiny odlétající 22. 7. je zatím potvzen na 19h. Přílet skupiny ze dne 23. 7. bude 6. 8. ve 11:35. V případě změn, Vás budou děti nebo my informovat sms. A tímto končíme naše zpravodajství z tohoto pobytu. Další fotky, eventuelně další příspěvky najdete na našich stránkách."

pátek 1. 8. 2014

Dopis domů
Zdravíme a přinášíme další postřehy z našeho pobytu v Turecku, který je již v druhé polovině. Děti jsou úžasné, ale tu a tam, se již objeví vzpomínka na domov, rodinu, kamarády v Česku. Požádaly jsme děti, ať samy napíší příspěvek na webové stránky sdružení. Tady je jeden z nich, který děti pojaly jako dopis domů.

Ahoj mami a tati,
Máme se fajn, protože je to tu bááájo. Za těch pár dní jsme toho stihli už dost, jelikož se ale náš tým skládá z 10 lidí, tak každý má svůj názor a jiné zážitky. Jelo se do delfinária, na pirátskou loď. Jelo se taky na "banánu", což je nafouknutý válec, tažený za motorovým člunem na mořské hladině. Já osobně na něm nejela, ale slyšela jsem, že to byla sranda, tak snad někdy příště se odhodlám i já. Už se odehrálo spousta zápasů v přehazované a hodně lidí ochutnalo vodu mořskou i chlorovanou, jelikoľ se navzájem potápíme, házíme do vody. Samozřejmě, že mladší blbnou všude, ale postupně se zapojují všichni i starší. Jediná negativní věc je někdy až nezdravá rivalita mezi týmy a až moc velká nekolektivnost. Ale já osobně si myslím, že náš tým je dobře poskládaný. Podporujeme se navzájem. Jako tým jsem se většinově shodli, že nejlepší byl kulturní večer. Všechny týmy si připravily pro ostatní divadelní hru, kterou jsme i zahráli. Hráli jsme různé pohádkové bytosti. Myslím, že to pobavilo všechny.
Pac a pusu posílá tým Milošovců - Kája, David, Tomášek, Miki, Kubík, Vojta, Hanča, Ali, Verča a Vanda

Tak vidíte, děti si to uľívají a zdraví.

čtvrtek 31. 7. 2014

V druhé půli
Pobyt se nám přehoupl do druhé, teď už kratší části. Máme za sebou karneval, který všechny moc bavil. Obrovským překvapením bylo množství nápaditých masek, ať už dovezených a nebo připravených tady na místě. Nápaditost, inspirace a zápal pro jejich výrobu byl neuvěřitelný. Nikdo včetně vedoucích nechtěl zůstat pozadu. Po představení masek a hromadném defilé následovala diskotéka. Samozřejmě probíhají stále soutěže, vrcholí přehazovaná, ale také pokračuje intenzivní rehabilitace, která překvapivě spoustu dětí opravdu baví.
Včera byla většina z nás na výletě pirátskou lodí. Na pár hodin se z nás stali piráti, hledali jme poklad a bojovali jsme v mořské pěně. Je pochopitelné, že se nám nevyhnuly nějaké menší zdravotní i vztahové problémy, ale doufáme, že to bude brzo v pořádku.
Vašík se musel zříct výletu, staral se o něj paní doktorka. Dnes se už snad zapojí znovu do zápolení o ceny, které máme připravené.
Děti usilovně nacvičují na dnešní odpolední vystoupení aquabel. Zápalu pro soutěživost, proto aby právě jejich družstvo vylo nejlepší, neodolají ani ti, kteří by se sami do ničeho pustit nechtěli.
Večer bude předávání cen a to je vždy velmi oblíbená činnost.
Všechny moc zdravíme. A i přes občasné problémy s připojením se budeme snažit zase se brzy ozvat.

25. 7. - 28. 7. 2014

V plném proudu
Tak pobyt je již v plném proudu. Probíhají soutěže v přehazované, vodních i plážových soutěžích, odpoledne probíhají soutěže v bazénu. Současně probíhá i léčebně rehabilitační program.

Nejdůležitější je , že se vytvořily nová přátelství. Nováčci se zcela zapojili a nyní si již plně užívají pobytu a moře. Veliká soutěž ve tvorbě plastik na pláži na téma zvířata. Po velice vydařeném dopoledni jsme na pláži viděli zvířata různá, skutečná i bájná. Komise rozhodčích měla těžkou práci, aby zhodnotila jednotlivá díla. Hodnotila chobotnici, bájného hada, želvu, kapříka, skupinu želv, žirafu. Tak a teď hodnoťte – děti vybírali kamínky, aby byli stejné barvy tvaru, vymýšleli obrazce, běhali a hledaly různé materiály, aby vše bylo dokonalé. Těžká práce s výběrem vítěze. Vznikly velice krásné mozaiky, které jsme zdokumentovali, a doufám, že se podaří je připojit k tomuto soubornému článku.

Večer následovala první návštěva Grand Bazaar. Turecká tržnice, které bohužel již nevypadá jako v pohádkách tisíce a jedné noci – vůně koření, kávy, tepané nádobí, šperky a koberce. Dnes se spíše podobá lepší vietnamské tržnici, ale i tak si děti vyzkoušeli věc, která pro Evropana není běžná. Smlouvání o ceně. Je roztomilé pak vidět, jak dětem září oči a jak jsou na sebe hrdé, že z původní ceny jsme to nakonec usmlouval na polovic.

Další den - výlet do delfinária, o kterém jsme již v některém z předcházejícíh článků psali. Jelo 25 dětí s doprovodem vedoucích a lékařky. Bohužel všechno neklaplo úplně 100% a tak děti dorazily s nepatrným zpožděním. Nakonec, ale dojmy z úžasné show mořských savců, pod vedením týmu z Miami na Floridě se líbila. Představení se skládalo ze dvou částí. Nejprve lachtanní představení. Je až s podivem, jak tato obrovská zvířata zvládají humorné scénky – zkrátka mořští klauni. Poté již následuje představení delfínů. Vysoká akrobacie, skoky, salta, práce s drezérem. Na rozdíl od cirkusu, kde někdy má člověk pocit, že zvířatům nepřináší vystoupení jakékoli emoce, tak zde máte až dojemný pocit, že delfíni jsou pobaveni, reagují na potlesk. To přináší až dojemný pocit, že tito tvorové vám rozumějí.

Odpoledne se konala nečekaně úspěšná plážová dílnička. Zde se sešli děti ze všech oddílů v prostorách beach baru a za přispění našich fyzioterapeutek z pracně dovezených korálků, látek a různých drobností vytvářeli drobné ozdobičky pro sebe a své blízké. Je krásné vidět, jak pracuje dětská fantazie a představivost. Nejen nápady, ale i provedení si v ničem nezadá s profesinály ze šperkařských dílen. Ostatně mnozí z vás uvidíte na vlastní oči.

Čas po večeři je jako vždy vyhrazen pro vyhlašováním výsledků soutěží. Tentokrát ale večer měl slavnostnější ráz. Oslava významného životního jubilea…… 18. narozeniny. Narozenin, které jsou pro dospělé jakýmsi mezníkem. Všichni se začnou tvářit důležitě, začnou zdůrazňovat, tak vítej mezi dospělé atd atd. Člověk se usmívá je trochu zmaten, ale je štastný. Tím naším dospělým je letos Gábina K. – gratulujeme a vítej, mezi dospělé Gábino.

"Omlouváme se, že nepřidáváme příspěvky častěji, ale v hotelu je přetížená wifi a připojujeme se obtížně".

turecko 2014 druhý turnus turecko 2014 druhý turnus turecko 2014 druhý turnus turecko 2014 druhý turnus turecko 2014 druhý turnus turecko 2014 druhý turnus turecko 2014 druhý turnus turecko 2014 druhý turnus turecko 2014 druhý turnus turecko 2014 druhý turnus turecko 2014 druhý turnus turecko 2014 druhý turnus turecko 2014 druhý turnus turecko 2014 druhý turnus

24. 7. 2014

Den druhý
Dnes jsme zahájili soutěže. Zahájili jsme celopobytovou hru v plážových a bazénových společenských i sportovních hrách.

Začaly soutěže v přehazované, proběhly první dva zápasy, které byly velice vyrovnané, děti hrají se zápalem a je roztomilé, jak se snaží podržet tým a bojovat o každý míč, každičký bod. Dále následuje koupání v moři. Dnes bylo moře mírně zvlněné, asi proto, že na obzoru se objevily mraky, které značily bouřku za obzorem. Relaxace houpáním na vlnách, nebo jen lenivé povalování na oblázkovém pásu v dosahu vln, omývání vlnami a neustálé přebírání kamínků, roztodivných tvarů a barev, které v sobě ukrývají energii, kterou v nich oceán za léta opakovaného obrušování ukryl. To se stává oblíbenou kratochvílí našich svěřenců. Je to až s podivem, jak jsou tímto suchozemci fascinováni.

Dalším tématem hovorů i přemýšlení, jak jsme zmínili včera, se stávají plánované výlety. Zatím asi vítězí výlet pirátskou lodí a návštěva delfinária. Uvidíme určite se těšte na reportáž.

Pomalu si děti zvykají i na tureckou kuchyni, ve které hraje významnou roli zelenina, upravená na mnoho způsobů, teplá i studená rozličných druhů a tvarů, chutí i vůní. Je pravda, že skalní stále zůstavají věrní svým chutím: snídaně – palačinky s nutelou, k obědu špagety s kečupem a k večeři drůbeží maso s hranolkama. Doufáme ale, že i tito skalní podlehnou a dají se zlákat a zkusí něco nového. Co jiného si odvézt ze zahraniční dovolené, než vzpomínky na chutě a vůně nejen moře a vzduchu, ale i jídel.

Standartní polední klid se odehrává na pokojích v klidu vyprávěním, posloucháním hudby hraním oblíbeného dračáku, kterou hraje především ALFA skupina – poučení vědí. Odpoledne klasický program v bazénu s tobogány – cíl jasný zníčit vedoucího, utopit, potopit za každou cenu někdy i bohužel za cenu vlastních obětí.

Dnes byl zahájen i léčebně rehabilitační program. Po vyšetření naší skupinou fyzioterapeutů formou „promenády v plavkách“ a individuálním vyšetřením byly děti rozděleny do skupin pro skupinovou rehabilitaci, potřební zařazeni k individuálnímu cvičení. Výsledkem bude zcela nepochybně zlepšení kondice a zmírnění útrap našich malých svěřenců.

Děti jsou akutních zdravotních obtíží, zatím jsme neutrpěli žádná zranění ani akutní onemocnění, kromě drobných neduhů: například zarudlé oči získané v „bojích“ v bazénu. ……

Pozdrav do Čech , trochu sluníčka (pokud Vám chybí) a dobrou náladu všem u nás doma , té máme na rozdávání.

turecko 2014 druhý turnus turecko 2014 druhý turnus turecko 2014 druhý turnus

čtvrtek 24. 7. 2014

Ubytování a plány
Tak jsme kompletní, trochu šachy s ubytováním, ale je to z námi :-) Seznamujeme se, u nováčků pomalu opadává ostych z nového prostředí a z nových kamarádů. Děti jsou rozděleny do družstev, která budou soutěžit v celotáborové hře. Začínají se tvořit nová přátelství, která jak doufáme budou přetrvávat :-) Pro děti připravil kolektiv vedoucích ve spolupráci s CK Fischer výlety. Návštěva delfinária, safari, výlet pirátskou lodí s hledáním pokladu, budou pro děti, doufáme zážitkem na dlouho :-)

Děti se seznamují s krásným mořem, které je čisté a teplé, netradiční flórou, která je po celé ploše hotelového komplexu a tradičně nejvíce vítězí hotelový bazénový komplex, který dnes jednoznačně zvítězil i nad mořem :-)
Zítra začínáme turnaj v přehazované a také rehabilitaci...
Děti jsou hodné, zdravé, počasí je slunečné, moře krásně teplé.....prostě ideál :-)
Všichni moc pozdravují, zítra další pokračování.....

turecko 2014 druhý turnus sluneční paprsek Turecko 2014 druhý turnus

středa 23. 7. 2014

1. hlášení
Hlásíme se Vám z našeho pobytu :-)
Let nám obohatily trošku turbulence tak jsme si museli dávat pozor hlavně u jídla a pití :-) Díky nim jsme měli i menší zpoždění. Cesta i ubytování všechny unavilo a tak byla i o trochu dřív večerka.
V hotelu nás ale uvítala krásná večeře v podobě obrovského rautu kolem celého bazénu. Dnešní ráno máme bez rozvičky, ale od zítra už nás nemine :-)
Všechny moc zdravíme a jdeme si užívat moře a sluníčka ;-)